Ehok logo

Hírek

Nyári Ifjúsági Játékok az EHÖK részvételével

A zentai Nyári Ifjúsági Játékok tavaly ünnepelte 11. születésnapját. A rendezvény kétségtelenül a térség legnagyobb magyar eredményének számít.
A szervező Délvidéki Magyarok Ifjúsági Szervezete két éve vette fel a kapcsolatot az Szegedi Tudományegyetem hallgatói önkormányzataival, amely mára érett hivatalos együttműködéssé.

A megállapodás értelmében az idei évtől az SZTE EHÖK Zentán a fesztivál ideje alatt és helyén bonyolítja az SZTE Nyári Egyetem elnevezésű eseményét, melynek során, az egyetemünkön folyó kulturális és tudományos munkára szeretnénk felhívni a figyelmet, egyúttal hozzá szeretnénk járulni a régiós kapcsolatok erősödéséhez.
Tajti Attila főszervező, Kincses Szabolcs művészeti vezető, Butora Sára kulturális vezető, illetve a csapatversenyek főszervezője Palatinus Brigitta – többek közt – olyan előadókat vonultatnak fel, mint a 30Y, Republic, Aurora, Belga, Andro, Alvin és a Mókusok, Beatrice, Orthodox Celts, Demjén, Ganxta Zolee és a Kartell…

http://www.youtube.com/watch?v=j5uZyuYOb_w

Mindemellett a július 19-e és 23-a között zajló Nyári Ifjúsági Játékok jegyárai kétségtelenül a legolcsóbbnak számítanak, hiszen a ticketportal.hu weboldalán elővételben megvásárolható jegyek június 19-ig 5 000 HUF-ba, június 19-e és július 17-e között pedig csupán 6 000 HUF-ba kerülnek.

Az SZTE oktatója is szerepel az MTA Lendület programjának nyertesei között

Martinek Tamás, a Szegedi Tudományegyetem Gyógyszerkémiai Intézetének docense egyike azoknak a kutatóknak, akik az egyetemi szférából kerültek a Magyar Tudományos Akadémia Lendület programjába az idén. Szabó Gábor rektor szerint a felsőoktatási intézményekből kikerülő nyertesek az egyetemeket is rangsorolják.

A Magyar Tudományos Akadémia 2009 elején indította el a Lendület programot, melynek célja a fiatal magyar kutatók felkarolása, a külföldön dolgozók hazacsábítása, az itthoniak Magyarországon tartása. A Lendület nyertesei ötéves ösztöndíjat kapnak, de ha kutatásuk eredményesnek bizonyul, végleges állást és kutatócsoportot is kaphatnak. A program sikeresnek bizonyult, 2009-ben még 28 pályázó jelentkezett összesen 240 millió forint támogatásra, idén már száz pályázó közül kellett választani. Közben a támogatás összege is megnőtt, idén már 600 millió forint, ugyanakkor a nyertesek is többen vannak, mert az akadémia 2011-ben a kutatóintézetek mellett az egyetemekre is kiterjesztette a Lendületet.

A Lendület idei nyerteseit szerda délelőtt hirdették ki az MTA dísztermében. Köztük van Martinek Tamás, a Szegedi Tudományegyetem Gyógyszerésztudományi Kar Gyógyszerkémiai Intézetének docense. Vegyész csoportjának kutatási területe az Alzheimer-kór és egyes daganatok felismerése, illetve gyógyítása.

Szabó Gábor, az SZTE rektora szerint a felsőoktatási intézményekből kikerülő nyertesek az egyetemeket is rangsorolják. A szegedi Martinek Tamás mellett a BME, az ELTE, a pécsi, valamint a debreceni egyetem oktatói vannak az idei Lendület-ösztöndíjasok között.

Jogorvoslati kérelem

Amennyiben a kollégiumi felvétel iránt megállapított döntés a hallgató egyéni jogát vagy jogos érdekét érinti, a döntés ellen a hallgató – az elutasító határozat személyes átvételétől, ennek hiányában a tudomására jutásától számított tizenöt napon belül – de legfeljebb 2011. június 5. napjáig jogorvoslattal élhet, amelyről – a Szegedi Tudományegyetem „A hallgatói jogorvoslati kérelmek benyújtásának és elbírálásának rendjéről” szóló szabályzata alapján – a Hallgatói Ügyek Jogorvoslati Kollégium Tanácsa (a hallgató legalább egy alkalommal személyesen történő meghallgatását is magában foglaló ülését követően) dönt. A kérelem elektronikusan a MODULO rendszerében, a „Felvételi kérelem” adatlaphoz kapcsolódó „Jogorvoslati kérelem” c. űrlap kitöltésével nyújtható be.

Köztársasági Ösztöndíj

Kiírásra került a 2011/2012-es tanévre szóló köztársasági ösztöndíj, amelynek felhívása ill. jelentkezési lapja megtalálható a www.u-szeged.hu oldalon az “Egyetemi Faliújság” menüpont alatt.

Sikeresen zárult az EHÖK Mobilitás Programjának máltai áthallgatása

Egy egész napos utazás után csak sikerült megérkezni Máltára. Hangulatunk töretlen, bár közülünk sokan még mindig nem hallanak a repülés miatt, de ez minket nem nagyon zavar. Jó hangulatban várjuk a csomagjainkat a reptéren, szerencsére nem kellett sokat várni, majd elindulunk a váróterem irányába, bízva abban, hogy legalább egy valaki vár már minket.

A kis drágák várakozáson felül teljesítettek. Ott volt mindenki a reptéren. Fél percen belül welcome csomagot is kaptunk, amiben benne volt a program, egy kis szóróanyag az egyetemről, és egy SIM kártya – fél órája vagyunk az országban és eddig szervezésből csillagos ötös. Gyorsan megtörtént a ki-kinek a szállásadója lesz című játék, és már mentünk is a családokhoz. De ott alig, hogy volt egy szusszanásnyi időnk, kb. annyi hogy megetettek minket, és már vittek is minket a köszöntő partira (kocsmázás).
Következő nap: mivel csak a banda fele érkezett meg, és a többiek aznap este jöttek, valamit kellett kezdeni velünk… egy ilyen pályázat írós, projekt végrehajtós workshop szerűségen voltunk egész délelőtt és koradélután, majd kicsi séta Vallettában. Este pedig már a teljes banda összeverődése után A köszöntő parti vette kezdetét Paceville hangulatban.

Harmadik nap: találkozó 11 körül…. nem tudnám megmondani mikorra estünk oda.. de tuti hogy késtünk. Aznap piknikeztünk volna…. nyilván szakadt az eső… de nem baj megoldjuk… az egyetemi közösségi szobában pont jó hangulatban el tudtuk tölteni az időt. Junk food, 100% cukortartalmú innivalók, társasjátékok, sok nevetés, beszélgetések, youtube, Italian man went to Malta.. és még kismillió dolog. Délután strandoltunk.. sálban kabátban… de strandoltunk… piszkos hideg volt.. vagyis én nagyon fáztam.. de nem érdekelt minket.. homok.. tengerpart… naplemente.. szép volt..:) Aztán még este egy kis Pastizzi Rabatban és Mdina éjszakai körbejárása.

Ha most minden programot le akarnék írni, akkor sosem fejezném be. Az biztos, hogy a máltaiak vendégszeretete határtalan. Szinte mindenhová vittek minket, majd onnan haza is juttattak (vagy ha esetleg nem, akkor tömegközlekedtünk, ami igaz, hogy kissé kaotikus, de nagyon retro..). Sok helyi specialitást megismertünk ettünk nyulat, csigát… a nagyon finom tökös sütit… brrrrrrrr.. de rossz volt. Elvittek minket Gozóra… megnéztük a helyet ahol Odüsszeusz a nimfák árnyékában fetrengett.

Voltunk persze az egyetemen is. Épp nyílt napok voltak az egyetemen, sokféle extra programmal, zsonglőrökkel a campus egyik kisebb terén, botanikus kerti sétával a szakadó esőben és a sok furcsa „zöld” kütyüket bemutató, folyamatosan körbe rohangáló emberekkel. Órákat látogattunk, beszélgettünk a kinti oktatási rendszerről. Találkoztunk az egyetlen kinn tanuló magyar sráccal.
Szóval azt kell mondjam, hogy le a kalappal. Minden úgy volt jó ahogy volt, tény , hogy rendelhettek volna egy kicsit jobb időjárást is.. de üsse kavics, ha lehetne és minden így lenne ahogy ebben az egy hétben volt, akkor is visszamennék. Málta mi így szeretünk.

Szabó Mária

Töretlenül halad előre az EHÖK SE vízilabda szakosztálya

A Férfi OB II Osztályú Bajnokság helyekért folyó csatározásokban a SZTE EHÖK csapata ezúttal a Kanizsa Vízilabda Sport Egyesületet utasította maga mögé.

http://www.youtube.com/watch?v=EhzoYSWhSkU

2010/2011 Férfi OB II Osztályú Bajnokság. Első helyosztó mérkőzések

Kanizsa Vízilabda Sport Egyesület – SZTE EHÖK SE 7-8 (1-3,1-2,3-2,2-1)

SZTE EHÖK SE-MAFC SCH 7-8 (3-2, 1-1, 1-3,2-2)

Az Oktatási Hivatal feltérképezi a magyar diákok képességeit

Összesen 2870 intézmény 4186 telephelyén zajlik május 25-én az országos kompetenciamérés, melynek feladatlapjait a 4., a 6., a 8. és a 10. évfolyamon tanulók oldják meg. A mérés az adott évfolyamokon – kevés kivételtől eltekintve – minden tanuló számára kötelező, így a mérésben az idén összesen 387.158 diák vesz részt. Az érintett diákok a mérés napján nem vesznek részt tanórákon – áll az Oktatási Hivatal közleményében.

A magyar közoktatás országos mérési rendszerének kiépítése 2001-ben indult el, melyet mára Európa és a világ szakmailag és szolgáltatásaiban legkorszerűbb mérési rendszerei között tartanak számon.
A teljes körű mérések célja a tanulók adott képességeinek, készségeinek minél pontosabb feltérképezése függetlenül attól, hogy a tanuló gyengébb vagy erősebb képességű. A mérés szervezőinek nem célja, hogy a feladatlapokat minden tanuló könnyen megoldja, hiszen az ország legjobb és leggyengébb diákjai ugyanazt a tesztfüzetet oldják meg.

A mérésnek mindegyikükről megfelelően megalapozott eredményeket kell szolgáltatnia. Így nem lehet meglepő, hogy míg egyes tanulócsoportok szokatlanul nehéznek találják majd a felmérést, mások szerint az túlságosan könnyű lesz.

A tesztek a 4. évfolyamon nem tantárgyi ismereteket, hanem olyan, sok év alatt fejlődő alapkészségeket, képességeket mérnek, mint az írás, az olvasás, a számolás és a gondolkodás. A többi évfolyamon a tesztek célja annak felmérése, hogy a tanulók miként képesek alkalmazni matematikai eszköztudásukat és szövegértési képességeiket a tanulmányaik során és a hétköznapjaikban.

A mérési rendszer fontos – elsősorban a tanulók szüleit érintő – részét képezik a tanulók szociokulturális hátterét felmérő Tanulói kérdőívek. Ezeket a mérés megírása előtt vagy azt követően kapják kézhez. A legjobb, ha a tanulók a kérdőíveket szüleikkel együtt töltik ki, hiszen a legtöbb kérdés a család egészét érinti. A kérdőívek kitöltése a mérési eredmények értékelésének szempontjából rendkívül fontos, ám az a tanulók és szüleik számára önkéntes.

Forrás: www.epresso.hu

,,A magyar felsőoktatás rendszere legyen minőségközpontú és kiszámítható!”

A Magyar Rektori Konferencia és a hazai kutatóegyetemek rektorai is összefoglalták véleményüket a felsőoktatás strukturális átalakításával kapcsolatban. A múlt héten kiszivárgott felsőoktatási törvénytervezetekre a Magyar Rektori Konferencia és az öt hazai kutatóegyetem rektorai is közleményben reagáltak. A magyar felsőoktatás strukturális átalakítását és a kormány által szükségesnek tartott forráskivonásokat így értékelték:

,,A modern felsőoktatás alapfeladata a magas színvonalú oktatás és kutatás mellett a szellemi tulajdon előállítása, és az azzal történő felelős gazdálkodás”

Dr. Péceli Gábor (BME), Dr. Fábián István (DE), Dr. Mezey Barna (ELTE), Dr. Tulassay Tivadar (SE), valamint Dr. Szabó Gábor (SZTE) rektorok az alábbi nyilatkozatot adták ki:

A Nyilatkozattal segíteni szeretnének abban, hogy olyan felsőoktatási törvény szülessen, amely javítja a minőséget és hatékonyságot. Aggályosnak tartják többek között, hogy az új koncepció a forráskivonásnak alárendelten ír elő strukturális átalakításokat. A Nyilatkozat teljes szövege az alábbiakban olvasható:

Az új felsőoktatási törvény, illetve a felsőoktatás átalakítása évtizedekre kiható következményekkel jár Magyarország gazdasági-kulturális fejlődésére. Ebben a helyzetben az ország kutatóegyetemeinek rektoraiként kötelességünknek érezzük néhány alapvető kérdésben állást foglalni.

1. Egyetértünk minden olyan törekvéssel, amely javítja a magyar felsőoktatás minőségét és eredményességét; szerkezetét a társadalmi és a piaci igényekhez igazítja; továbbá a felsőoktatás szereplőin hatékonysági mutatókat kér számon.

2. Tudomásul vesszük, hogy az ország felemelkedése és hosszú távú versenyképessége jelenleg a költségvetés terheinek csökkentését teszi szükségessé. Megértjük, hogy a Széll Kálmán Terv értelmében nem megkerülhető a felsőoktatás jelentős átalakítása sem.

3. Elkötelezettek vagyunk mindazon, az ország jövője szempontjából hasznos reformok megvalósítása mellett, amelyek révén intézményeink értékei megőrizhetőek, és amelyek intézményeinket hosszabb távon is tartósan értékeket termelő, fejlődési pályán tartják.
Aggályosnak és károsnak tartjuk azonban, hogy:

1. Az ország hosszabb távú jövőjét szolgáló új felsőoktatási törvény koncepciója több vonatkozásban is a Széll Kálmán Terv rövidtávú törekvéseinek kíván megfelelni, így a forráskivonásnak alárendelten ír elő strukturális átalakításokat.

2. A Széll Kálmán Terv nemzetközi közvélemény számára készített, angol nyelvű változata igaztalan és elfogadhatatlan, a magyar felsőoktatás meglévő, valós, nemzetközileg elismert értékeit semmibe vevő állításokkal indokolja a beavatkozás szükségességét.

3. A felsőoktatás finanszírozásának GDP-hez viszonyítottan egyre csökkenő mértéke hosszabb távon Magyarország nemzetközi versenyképességének jelentős visszaeséséhez vezet.

4. Az államilag finanszírozott hallgatói létszám tervezett erőteljes csökkentése veszélyezteti a diplomás munkavállalók szükséges arányának elérését és az ezzel kapcsolatos EU-s vállalásaink teljesítését.

5. Nem meggyőző a Kormány elkötelezettsége az ország kutatóegyetemei mellett sem, pedig ezeken az intézményeken múlik a hazai K+F+I jövője.

Meggyőződésünk, hogy új felsőoktatási törvény csak akkor képes az ország érdekeit tartósan szolgálni, ha megfelel a következőknek:

1. A törvénynek garantálnia kell a felsőoktatás meglévő értékeinek – beleértve a magas színvonalon biztosított térítéses képzéseket is – megőrzéséhez szükséges feltételeket.

2. A felsőoktatás rendszere legyen minőségközpontú és kiszámítható, a finanszírozás pedig minden szereplő számára átlátható.

3. A hatékonyság növelése megköveteli az intézményi szerkezet átalakítását. Az átalakítás során szükségessé váló intézményi integrációk csak akkor hozhatnak tartós eredményeket, ha azokban a gazdasági megfontolások és szakmai szempontok egyenlő súlyt kapnak.

4. A modern felsőoktatás alapfeladata a magas színvonalú oktatás és kutatás mellett a szellemi tulajdon előállítása, és az azzal történő felelős gazdálkodás. A társadalom jogos elvárása az is, hogy az intézmények tudáscentrumként segítsék az ország, illetve régiójuk gazdasági fejlődését.

5. A felsőoktatás több olyan képzést is gondoz, amelyek bonyolult és évtizedes léptékben formálódó rendszerek meghatározó elemei. Ezért kifejezetten óvatos és az értékőrzést előtérbe helyező intézkedéseket tartunk célszerűnek például a pedagógusképzés, a tudományos képzések vagy a nemzeti kultúra szakirányai esetében.

6. Alapfeladataikat a felsőoktatási intézmények csak akkor képesek hatékonyan ellátni, ha az oktatási és kutatási autonómia mellett megfelelő gazdálkodási jogosítványokkal is rendelkeznek. Az állam tulajdonosi/fenntartói funkcióját a szükséges mértékű és tartalmú ellenőrzési rendszer kiépítésével képes a legjobban ellátni.

7. A szabályozásnak abból kell kiindulnia, hogy az intézmény oktatási, kutatási, innovációs és vállalkozási tevékenysége rendszert alkot, amelynek a fenntartó felé egyszemélyes felelőse a rektor.

A kutatóegyetemek rektoraiként felelősséggel tartozunk a felsőfokú képzési igények, a kutatás-fejlesztés eredményeire támaszkodó gazdaság elvárásai és az értékőrzés-kultúraközvetítés nemzeti hagyománya iránt. Nyilatkozatunk ennek a felelősségnek a jegyében fogalmazta meg a korszerű és hatékony felsőoktatás elvein alapuló észrevételeinket. Mindezzel támogatni kívánjuk a döntéshozókat abban, hogy az átalakuló magyar felsőoktatás valóban minőségelvű és fenntartható legyen.

,, Ismételten javasoljuk, hogy készüljenek hatástanulmányok!”

Az MRK az alábbi nyilatkozatban reflektált a felsőoktatás átalakítására:

A Magyar Rektori Konferencia (MRK) támogatja azokat a kezdeményezéseket, amelyek azt célozzák, hogy a magyar felsőoktatás hatékonyabban, eredményesebben működjön az elkövetkező évtizedekben, megőrizve ugyanakkor felsőoktatásunk évszázados értékeit is.

A magyar felsőoktatásban a rendszerváltás óta mind mennyiségében mind minőségében jelentős változások történtek, azonban ezek a változások gyakran nem kellő körültekintéssel, a szükséges elemző tanulmányok nélkül kerültek bevezetésre, az esetek többségében az intézmények nem tudtak időben felkészülni az új kihívásokra. Szükséges ismételten rögzíteni, hogy egy ilyen nagy és hosszú átfutási idővel működő rendszer nehezen viseli a gyakori átfogó változásokat.

A magyar felsőoktatási intézmények száma nem különbözik a legtöbb európai országban meglévőtől. Az intézményekben oktatott szakok száma viszont összességében jelentősen eltúlzott, így intézményeink működése nemzetgazdasági szinten kevésbé gazdaságos és hatékony. Ezért egyetértünk azzal, hogy az intézményhálózat strukturális átalakítása szükséges, hogy meg tudjunk felelni a változó társadalmi és piaci igényeknek és biztosítani tudjuk a minél jobb minőségű és hatékonyabb működést az oktatás és a kutatás területén. Az ilyen irányú, a szakok számát csökkentő átalakításban az egyetemek és a főiskolák szakmai közreműködése nélkülözhetetlen.

Ennek a folyamatnak azonban nem rövid távú pénzügyi megfontolásokon, hanem hosszabb távú szakmai szempontokon kell alapulnia. Már 2010 decemberében, az új felsőoktatási törvény koncepciójának szakmai egyeztetése során jeleztük, ahhoz, hogy eredményesen át tudjuk alakítani a magyar felsőoktatás rendszerét, először egy átfogó felsőoktatási stratégiára lenne szükség. Ezért ismételten javasoljuk, hogy készüljenek hatástanulmányok, amelyek alapján kidolgozható a szerkezeti átalakítást megalapozó felsőoktatási stratégia. Ezen dokumentumok hiányában félő, hogy ismételten csak kizárólag fiskális szempontokon nyugvó megoldás születik.

A magyar felsőoktatás finanszírozásának a GDP arányában tervezett jelentős csökkentése önmagában is veszélyezteti Magyarország nemzetközi versenyképességét. Strukturális átalakítás időszakában a tervezett forráskivonás kiemelten ellentmondásos és a minőség jelentős színvonaleséssel is járhat, hiszen az átalakítás az első egy-két évben inkább többletköltséget semmint megtakarítást eredményez.

A Magyar Rektori Konferencia, az egyetemek és főiskolák az elengedhetetlenül szükséges stratégia megalkotása és végrehajtása során minden szakmai tudásukkal segítik azt a munkát, amelynek eredménye a kiemelkedő minőségi színvonalon működő és hatékony felsőoktatás és intézményhálózat lehet.

Forrás: www.epresso.hu

Előrébb lépett a nemzetközi rangsorban az SZTE

Előrébb lépett a Quacquarelli Symonds által készített egyetemi világrangsorban (QS University Ranking) a Szegedi Tudományegyetem: míg az előző 2 évben az 500-600-as csoportban foglalt helyet, idén a 451-500-as csoportba került az intézmény. A világrangsorban a szegedin kívül egyetlen magyar egyetem, az ELTE szerepel.

A QS ranking a következő főbb paraméterek alapján rangsorolja az egyetemeket: tudományos publikációk száma és azok idézettsége, oktató-hallgató arány, külföldi oktatók és hallgatók aránya.

A rangsort az angliai Cambridge egyetem vezeti, a második és a harmadik helyen az amerikai Harvard és Yale áll.

Idén először a Quacquarelli Symonds a mérnöki tudományok és technológia területén külön világrangsort készített az egyetemekről. Az SZTE a „vegyészet” kategóriában a 151-200-as csoportba került.

Megállapodást kötött az SZTE és Hódmezővásárhely

Az egészségügy, a kultúra és az oktatás területére kiterjedő együttműködést kötött a Szegedi Tudományegyetem és Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata. Az erről szóló megállapodást az egyetem felújított központi épületének első hivatalos eseményeként írta alá Szabó Gábor rektor és Lázár János polgármester.

Szabó Gábor az együttműködési megállapodás kapcsán elmondta: a Szegedi Tudományegyetemnek fontos küldetése, hogy megfoghatóan és érezhetően jelen legyen a régióban, ebben az első és legfontosabb lépés a Hódmezővásárhellyel való együttműködés.

- A megállapodás, ami ma Hódmezővásárhely és a Szegedi Tudományegyetem között létrejön csupán egy keret, amelyet folyamatosan újabb és újabb tartalommal töltünk fel. A több egységünkre kiterjedő együttműködés így a jövőben kiteljesedik, és az egyetem valamennyi kara részt vesz majd a közös munkában – fogalmazott a Szegedi Tudományegyetem rektora, hozzátéve: az együttműködés jelentőségét is mutatja, hogy a megállapodás aláírása az első hivatalos ünnepség az egyetem közelmúltban felújított központi épületében.

Lázár János az eseményen elmondta: minden település jövőjét tekintve kulcsfontosságú kérdés, hogy mennyi tudást képes felhalmozni, azt képes-e megfelelően, igazságosan elosztani és ezzel milyen esélyeket képes teremteni az ott élők számára.

- A város és az egyetem között létrejövő megállapodás jelentősége túlmutat egy település határain vagy egy intézmény keretein. Az oktatás, a kutatás, az egészségügy és a kultúra területein új fejezetet nyit, új távlatokat teremt és új lehetőségeket ad a fiatalok számára az egész régióban – mondta a polgármester.

A megállapodás részeként a SZTE Bölcsészettudományi Kara és Hódmezővásárhely önkormányzata, oktatási intézményei a jövőben együttműködnek a város oktatási rendszerének fejlesztésében, a diákok teljesítményének mérésében és értékelésében, a tanulói képességek fejlesztésében. Több vásárhelyi oktatási intézmény gyakorló iskolai funkciókat kap.

A Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ, az Általános Orvostudományi Kar és a hódmezővásárhelyi Erzsébet Kórház- Rendelőintézet szakmai, oktatási, egészségügyi együttműködésbe kezd.

Városi méretű komplex egészségfejlesztési és mentálhigiénés állapotfelmérés indul Hódmezővásárhelyen a Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Alkalmazott Egészségtudományi és Egészségfejlesztési Intézetének segítségével.

A hódmezővásárhelyi Emlékpont Humán Oktatási Központ kapcsolódik a SZTE Állam- és Jogtudományi Karának és Bölcsészettudományi Karának oktatási struktúrájába.

Az eseményen elhangzott: a Szegedi Tudományegyetem és a hódmezővásárhelyi önkormányzat egyaránt fontosnak tartja, hogy az alföldi városban a következő évtizedekben magas színvonalú, versenyképes agrár-felsőoktatás legyen.

1 2 146 147 148 149 150 151 153